مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو و اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق در قالب یکصد و سی امین پویش امید و افتخار انجام شد.

پردیس شرق

به گزارش همشهری آنلاین؛ آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو و اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق ظهر امروز -یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و سی‌امین پویش امیدوافتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، سیدمحمد آقامیری رییس کمیته عمران و عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

همزمان با به اتمام رسیدن فاز بعدی پایانه، توسعه شرقی خط دو نیز به افتتاح خواهد رسید

ظهراب زاده معاون فنی مهندسی شرکت متروی تهران با بیان اینکه در ابتدای این مراسم پروژه امروز یک پروژه ترکیبی است، گفت: امروز شاهد آغاز یکی دیگر از پروژه های متروی تهران هستیم. در این گردهمایی با آغاز کلنگ زنی توسعه بخش شرقی خط دو متروی تهران و پایان ساخت فاز اول پایانه پردیس مسافربری شرق تهران همراه شما هستیم.

او ادامه داد: خط ۲ مترو از غربی ترین نقطه تهران شروع و تا ایستگاه فرهنگسرا امتداد دارد. توسعه شرقی این خط از سالیان قبل آغاز شده بود اما تکمیل نشده بود و وقتی اتمام پایانه شرق مطرح شد ضرورت این پروژه بیش از پیش مطرح شد.

ظهراب زاده با بیان اینکه شهردار تهران تاکید ویژه برای شروع این بخش از مترو داشت، گفت: این توسعه حدود ۴ کیلومتر است و شامل دو ایستگاه ( یک ایستگاه میانی و یک ایستگاه نهایی) است. برنامه احداث توسعه یک برنامه یک ساله است و همزمان با به اتمام رسیدن فاز بعدی پایانه، توسعه شرقی خط دو نیز به افتتاح خواهد رسید.

معاون فنی مهندسی شرکت متروی تهران با بیان اینکه از فردا عملیات اجرایی با شدت و حدت هر چه تمام تر دنبال خواهد شد، اظهار داشت: حجم ریالی این پروژه ۸ هزار میلیارد است که با پیمانکار پایانه شرق کار آغاز خواهد شد و امیدواریم ظرف یک سال به بهره برداری برسد.

او ادامه داد: باتوجه به موقعیت جغرافیانی پایانه باید نحوه‌ جا به جایی مسافران تسهیل می‌ شد. پایانه از بزرگ‌ترین پروژه های ملی است و حدود ۱۳۰ هزار متر مربع مساحت آن است. ساختمان اصلی این پروژه ۲۵/۵۰۰ متر مربع و در سه سطح است.

این پروژه با 82 درصد پیشرفت رها شده بود

سیدمحمد آقامیری نیز در ابتدا گفت: اینجا وقتی که تحویل ما شد تبدیل به یک لونه کبوتر شده بود و بلا استفاده رها شده بود. پروژه ای که با ۸۲ درصد پیشرفت مورد بی مهری مدیریت شهری سابق قرار گرفت. این پروژه در سال ۹۶ با ۴۰ میلیارد تومان به نتیجه می رسید، ولی با این اقدامات چیزی حدود ‌۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اتمام آن احتیاج بود.

به گزارش شهر رییس کمیته عمران شورای شهر تهران هم با بیان اینکه این پروژه یک پروژه درآمدزا برای شهر است و هزینه رفته را به خزانه برمی‌گرداند، اظهار کرد: قسمت های مختلف دیگر این پروژه در فازهای بعدی افتتاح خواهد شد و در بالادست این مجموعه یک پردیس مسافری جذاب آماده طراحی است.

او ادامه داد: گره های ترافیکی بسیاری با این افتتاح از سمت تهرانپارس باز می شود.

کد خبر 863434
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha